25 jan 2022

Specialist in technische automatisering & services

0 Reacties

Bent u op zoek naar een specialist in technische automatisering en dienstverlening? Dan bent u hier aan het juiste adres! In deze blogpost maak je kennis met enkele van de vele voordelen van het werken met een gespecialiseerd bedrijf zoals JBS-Tech!

Wat is technische automatisering eigenlijk?

First things first: wat is technische automatisering en service? Technische industriële automatisering houdt in dat machines zijn ingesteld om bepaalde taken automatisch uit te voeren. Diensten zijn diensten die mensen aanbieden als onderdeel van hun werk (bijvoorbeeld een accountant of advocaat). Dus als iemand beide soorten werk aanbiedt, staat hij bekend als specialist in technische automatisering en dienstverlening. Maar waarom zou je zo iemand aannemen? Hier zijn slechts drie redenen: 1) Ze kunnen uw leven gemakkelijker maken; 2) Ze brengen nieuwe ideeën in uw bedrijf; en 3) Ze kunnen u geld besparen!

Wat is robotica-engineering?

Als je erover nadenkt, is automatisering niets nieuws. In veel fabrieken zijn bijvoorbeeld machines opgesteld om bepaalde taken automatisch uit te voeren zonder menselijke tussenkomst. Dit wordt robotica-engineering genoemd. Veel van deze machines worden vandaag de dag nog steeds gebruikt in fabrieken over de hele wereld. Volgens een rapport van IDC stegen de wereldwijde verzendingen van robots in het eerste kwartaal van 2017 zelfs met 15% (op jaarbasis).

De eerste industriële robot werd bijna 60 jaar geleden uitgevonden. Pas in 2011 waren er wereldwijd meer dan een miljoen fabrieksrobots in dienst, maar in 2015 was dit aantal gestegen tot ongeveer 1,5 miljoen.

Tegenwoordig wordt het automatiseren van taken met technologie steeds populairder.

In een rapport van McKinsey wordt geschat dat tegen 2030 tot 50% van de activiteiten van bedrijven met technologie zou kunnen worden geautomatiseerd. Met andere woorden, dezelfde hoeveelheid productie zou in veel minder tijd kunnen worden gemaakt. Volgens Gartner heeft naar schatting 85% van de banen tegenwoordig het potentieel om geautomatiseerd te worden.

Een ander onderzoek van Forrester Research heeft voorspeld dat robots de komende jaren 25% van de klantenservice-interacties zullen uitvoeren. Dus wat betekent dit voor jou? Welnu, als u geen uitstekende service aan uw klanten wilt verliezen, is het misschien tijd om een ​​specialist in te huren!

[begin]
Over de schrijver